Ex-cliënten geven tips

De antwoorden op de open vragen zijn gegeven door jongeren en ouders. Zij hebben gebruik gemaakt van de 24-uurs zorg in Deurne, Helmond of Grave.tips jpg scaled500

Wat zeggen jongeren:

  • De hulpverleners nemen ons serieus, luisteren naar ons en pakken zaken serieus op.
  • De hulpverleners beslissen samen met jongeren, niet over jongeren.
  • We kunnen altijd terecht bij groepsleiding, ook al is mentor er niet.
  • We vinden het fijn dat er ook gesprekken zijn met ouders en dat zij ook worden geholpen.
  • We vinden het fijn dat de groepsleiding écht in ons geïnteresseerd is en ze dit vak met veel passie doen.

Wat zeggen ouders:

  • We kunnen goed terecht bij hulpverleners voor advies.
  • Hulpverleners kunnen goed luisteren en nemen zaken serieus.
  • We worden goed betrokken worden bij de hulpverlening.
  • We ervaren de hulp als laagdrempelig.
  • We vinden het prettig dat hulpverleners zowel achter de jongeren als achter de ouders staan.

Wat kan beter volgens cliënten:

  • Communicatie naar jongeren over afspraken niet altijd helder.
  • Het regelen van zakgeld/kleedgeld duurt te lang.
  • Het drugsbeleid voldoet niet meer; aanpassing is nodig.
  • Er is niet altijd een tolk beschikbaar als dit tijdens een gesprek nodig is.
  • De regels voor verlof worden niet goed voor- en nabesproken.
  • De manier waarop medewerkers zich soms naar elkaar opstellen.

Inmiddels zijn alle verbeterpunten omgezet in acties ter verbetering!