Ex-cliënten geven tips
De antwoorden op de open vragen zijn gegeven door jongeren en ouders. Zij hebben gebruik gemaakt van de 24-uurs zorg in Deurne, Helmond of Grave.
Wat zeggen jongeren:
- De hulpverleners nemen ons serieus, luisteren naar ons en pakken zaken serieus op.
- De hulpverleners beslissen samen met jongeren, niet over jongeren.
- We kunnen altijd terecht bij groepsleiding, ook al is mentor er niet.
- We vinden het fijn dat er ook gesprekken zijn met ouders en dat zij ook worden geholpen.
- We vinden het fijn dat de groepsleiding écht in ons geïnteresseerd is en ze dit vak met veel passie doen.
Wat zeggen ouders:
- We kunnen goed terecht bij hulpverleners voor advies.
- Hulpverleners kunnen goed luisteren en nemen zaken serieus.
- We worden goed betrokken worden bij de hulpverlening.
- We ervaren de hulp als laagdrempelig.
- We vinden het prettig dat hulpverleners zowel achter de jongeren als achter de ouders staan.
Wat kan beter volgens cliënten:
- Communicatie naar jongeren over afspraken niet altijd helder.
- Het regelen van zakgeld/kleedgeld duurt te lang.
- Het drugsbeleid voldoet niet meer; aanpassing is nodig.
- Er is niet altijd een tolk beschikbaar als dit tijdens een gesprek nodig is.
- De regels voor verlof worden niet goed voor- en nabesproken.
- De manier waarop medewerkers zich soms naar elkaar opstellen.
Inmiddels zijn alle verbeterpunten omgezet in acties ter verbetering!